Marketing ügynökség vagy belsős marketinges kolléga?

Egy fejlődő vállalkozás életében eljön az a mérföldkő, amikor felmerül a kérdés, hogy vajon érdemes felvenni egy kollégát teljes állásban a marketing feladatokra, vagy jobb döntés egy marketing ügynökségnek kiszervezni a teljes folyamatot.

Számos összehasonlítást találhatsz, amely arról szól, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak, ha a vállalkozás marketing feladatait egy ügynökség vagy egy belsős marketing kolléga kezeli.

Szeretnéd megtudni, hogy dönts? Esetleg már döntöttél, de még mindig nem teljesen úgy működik a vállalkozás marketing folyamata, ahogy elképzelted?

15 év tapasztalattal, és sok ügyféltípussal a hátunk mögött mi azt valljuk, hogy a legtöbb esetben a legideálisabb döntés, ha egy vállalkozás marketing feladatain egy belsős marketinges és egy marketing ügynökség közösen dolgozik!

Marketing ügynökség és saját marketinges kolléga a nyerő páros!

Miért van szüksége egy vállalkozásnak belsős marketing kollégára?

Egy belsős marketing szakember hatalmas előnyt jelenthet a vállalkozás növekedése szempontjából. Testközelből ismeri a cég jellemzőit, erősségeit, hiányosságait, céljait, belső folyamatait.

Nagyobb flexibilitást biztosít, számos olyan adminisztratív, és egyéb feladatot el tud végezni, amelyhez több személyes vagy virtuális jelenlét szükséges.

Marketing ügynökségként mi támogatjuk a legjobban, hogy minél több vállalkozás alkalmazzon belső marketinges kollégát, akik nem csak a cégvezetőkről vesznek le rengeteg terhet, de házon belüli munkájukkal segíthetnek egy igazán hatékony marketing folyamat kialakításában.

Néha csak egy "KÜLSŐ SZEM" segíthet, hogy a fától lássuk az erdőt is.

Miért hasznos egy cégnek a marketing ügynökség?

Ügyfélként a marketing tevékenységed során nem csak elérést, webhelylátogatót, olvasót, vevőt, hanem rengeteg adatot is “vásárolsz”. Egy olyan adatközpontú világban élünk, ahol az egyik legnagyobb érték az információ.

Információk, adatok határozzák meg a szokásainkat, mit nézünk, eszünk, vásárolunk. Ezek alapján készítenek rólunk profilokat a mesterséges intelligencia segítségével, és természetesen ezek segítségével optimalizáljuk a hirdetéseket.

Ha kevés, vagy hiányos, netán rosszul beállított mérésekből jön az adat, rosszabb hatásfokú lehet az optimalizálás, csökken a hatékonyság és eredményesség.

A eredményességhez elengedhetetlen a fogyasztók, célközönség megismerése. Adatot kell gyűjteni a célközönségről, valamint a konkurenciáról, hogy mit csinál, ami működik, és hogy mi az, amit a konkurenciánk még nem használt, de nekünk már működött.

A marketing ügynökség tehát biztosítja számodra a komplex szakmai hátteret: kutatások, elemzések, stratégiaalkotás, adatgyűjtés, költséghatékonyság, mérhetőség és folyamatos optimalizálás.

Ezt biztosíthatja a marketing ügynökség számodra

Idő

Az idő pénz, legyen szó szakember keresésről vagy új trendek, technológiák elsajátításáról, amit az ügynökségtől készen kapsz.

Több idő

Egy marketing ügynökségek sokkal jobban ki tudja használni a rendelkezésre álló időt, mivel több ügyféllel is együtt dolgozik.

Szabadság

Az ügynökség munkája biztosítja számodra, hogy arra tudj koncentrálni, amiben igazán jó vagy, a vállalkozásod működtetésére, irányítására.

Tudás

Házon belül felépíteni, megtartani és frissíteni a szaktudást időigényes és költséges feladat. Az ügynökségtől mindezt készen kapod, hiszen sok tapasztalatot fog magával hozni.

Több tudás

Egy marketing ügynökségnek számos iparág statisztikájára és trendjére van rálátása, így rengeteg fontos adat áll rendelkezésükre, amivel piaci előnyt biztosíthatnak vállalkozásodnak.

Stabilitás

A munkaerőpiac folyamatos kihívásai ellenére nem kell aggódnod, hogy a munkatársad felmond, mert az ügynökség ezen a téren is stabilitást biztosít számodra.

Külső szem

Néha mindenki elbizonytalanodik, megtorpan, ilyenkor van szükség egy külső szemre, aki benéz az erdőbe és látja azt, nem csak a fát, ami előtte van. Az ügynökségnek köszönhetően vállalkozásod egy teljesen új, friss marketing szemszöggel gazdagodik.

Munkaszervezés

Az összes munkakör összefogása, irányítása sok időt, szervezést igényel. Egy marketing ügynökséggel, aki gyakorlatilag egy teljes marketing osztályt biztosít számodra, rengeteg feladat és nehézség alól mentesülhetsz.

Költséghatékonyság

Az ügynökségnek fix kedvező havidíja van, és átláthatóak az eseti jellegű feladatok költségei is. Egy havidíj legalább 4-5 különböző, tapasztalt szakember munkáját tartalmazza, ami nem fogja túlszárnyalni egy belsős kolléga havi költségeit.

Miért van szükség marketing ügynökségre és belső marketing kollégára is?

A vállalkozás körében még mindig gyakori elvárás, hogy egy olyan belsős marketingest keresnek, aki egy személyben ért a stratégia készítéshez, a közösségi oldalak kezeléséhez, PPC hirdetésekhez, a mérések beállításához és elemzéséhez, a hírlevélküldő rendszerekhez, kiváló grafikus, szövegíró, ügyes a SEO-ban, és szükség esetén a weboldalt is szerkeszteni tudja.

De vajon mindez reális? Kicsi a valószínűsége! Minden nem tud összeállni! Ha találsz is olyan szakembert, aki rendelkezik a tudással és gyakorlati tapasztalattal, akkor vélhetően nem tudod megfizetni, valamint a gyakorlatban ő sem fog tudni mindent egyedül megvalósítani. Hiszen egy nap csak 24 órából áll, nem is beszélve a munkaidőről.

De akkor mi lehet a valódi megoldás? Egy marketing ügynökség, valamint egy T-szintű marketinges kolléga.

A T-szintű marketinges az erősségeket kombinálja. A marketing egy területének a szakértője (pl. PPC, szövegírás stb.), a többi szakterületről pedig alapismeretekkel rendelkezik, így átlátja az összképet, minden területen tud kicsit segíteni, és képes menedzselni a folyamatokat.

Azokat a területeket amikről csak alap ismeretekkel rendelkezik vagy nem jut rá ideje, energiája a vállalkozás ki tudja szervezni egy marketing ügynökségnek, amely minden területen megfelelő szakemberrel rendelkezik.

A belső marketinges kollégának jól kell tudnia briefelni az ügynökséget, át kell tudja adni azokat a szakmai információkat, amelyeket a vállalkozás felhalmozott. Fontos szempont a rendszeres visszajelzés és a jól működő kommunikáció is.

Házon belül gyorsan lehet észlelni a krízishelyzeteket, de nem valószínű, hogy meg könnyen lehet birkózni az olyan marketing kihívásokkal, amelyekkel még sosem találkoztak. A marketing ügynökség viszont át tuja csoportosítani az erőforrásait és segíthet a megoldásban.

A belsős marketinges kolléga és a marketing ügynökség közös munkával, egymást kiegészítve és támogatva tudják a leghatékonyabb munkát és növekedési lehetőséget biztosítani egy vállalkozás számára.

10 fős szakértői csapat, 15 év tapasztalat

Mondd el nekünk, nálatok mi a legnagyobb marketinggel kapcsolatos kihívás

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Adatkezelés | ÁSZF