A marketing audit egy független és átfogó vizsgálat a vállalkozás marketing céljairól, stratégiájáról és tevékenységéről.
Célja, hogy azonosítsa a cég marketing tevékenységének korábbi és aktuális teljesítményét, erősségeit, hiányosságait és gyengeségeit, valamint felismerje a lehetőségeket és veszélyeket.
A marketing audit rendszerint magában foglalja a belső marketing stratégiák és taktikák, valamint a külső piaci környezet elemzését.
Az audit abban az esetben szolgálja a cég érdekeit, ha hiteles és független. Nem befolyásolhatják sem a vizsgált vállalkozás tagjai, sem pedig a velük együtt dolgozó szakemberek (ügynökségek, külsősök stb.).
A marketing audit azonban nem csupán hibakereső folyamat. Az audit során külső szemként tudjuk felmérni a vállalkozás marketing stratégiájának jelenlegi működését, és az online megjelenésének minőségét.
A marketing audit segít megérteni a jelenlegi marketing helyzetet, azonosítani a lehetőségeket, és jobb eredményeket biztosítani.
Egy cégnek marketing auditra lehet szüksége, amikor új marketing stratégiát tervez, hogy felmérje, hogy a stratégia összhangban van a piaci környezettel.
Ha a piaci környezetben jelentős változások történnek: például új versenytárs megjelenése, a fogyasztói magatartás változása, a gazdasági környezet romlása.
Ha a vállalkozás marketing teljesítménye nem felel meg a várakozásoknak, akkor a marketing audit segíthet azonosítani a problémákat, és javítani azokat.
A marketing auditot rendszeresen, például évente érdemes elvégezni, hogy biztosítsa a marketing tevékenységek folyamatos optimalizálását és frissítését.
Az audit eredményeként a vállalat képes lesz megfontoltabb döntéseket hozni, fejleszteni, esetleg módosítani a marketing folyamatokon, hogy jobban megfeleljen a piaci kihívásoknak és lehetőségeknek.
Tapasztalataink alapján meg tudjuk erősíteni a jól működő marketing folyamatokat, valamint rá tudunk világítani az esetlegesen javítandó területekre.
A marketing audit részeként átadunk számodra egy írásos jelentést, dokumentációt, amelyben részletezzük a tapasztalt erősségeket, hiányosságokat, és azokat az építő jellegű ötleteket, javaslatokat, és megoldásokat, amelyek alkalmazásával növelhető lesz a marketing tevékenység eredménye.
Üzleti helyzetelemzés a vállalkozás aktuális belső és külső helyzetéről SWOT analízis segítségével (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek meghatározása).
Megvizsgáljuk a marketing teljesítménymérő eszközöket és adatokat, hogy javítsuk a döntéshozatali folyamatokat, és marketing eredményeket.
Átvizsgáljuk a weboldal technikai paramétereit, a felhasználói élményt, a konverziós arányokat, és javaslatokat teszünk a weboldal teljesítményének javítása érdekében.
Elemezzük online hirdetéseidet, legyen szó Google, Facebook vagy más PPC kampányról, és javaslatot dolgozunk ki a teljesítménynövelésre.
Alaposan megvizsgáljuk a SEO-stratégiádat, hogy növeljük a láthatóságot a keresőmotorokban és több organikus forgalmat generáljunk.
Átnézzük közösségi média profiljaidat, majd javaslatokat adunk, hogy növekedjen követőid száma és elköteleződése.
Vedd fel velünk a kapcsolatot! Mutasd be röviden a vállalkozást, írd le a problémákat, amire megoldást keresel, és a kitűzött céljaidat.
Kollégáink időpontot egyeztetnek veled egy kb. 30 perces online konzultációra, hogy megismerkedjünk, és jobb rálátásunk legyen a feladatra.
Az átküldött információk, és az első megbeszélés alapján elkészítjük az ajánlatot, amely tartalmazza az audit költségeit, időkeretét és főbb lépéseit.
A szerződéskötést egy 1-1,5 órás konzultáció követi, hogy még jobban megismerjük a kivizsgálandó területeket és célokat.
Kollégáink összegyűjtik a szükséges adatokat az audit elvégzéséhez, beleértve a belső marketing, a piaci, és a versenytársak adatait.
Szakértő csapatunk elemzi az összegyűjtött adatokat, hogy azonosítsuk a marketing tevékenység erősségeit, és gyengeségeit.
Összeállítjuk az audit eredményeit egy átfogó jelentésben, amely magában foglalja a felfedezett tapasztalatokat, és a javaslatokat.
Egy előre egyeztetett időpontban, egy online meeting alkalmával prezentáljuk az eredményeket, és megvitatjuk hogy a következő lépéseket.
Marketing ügynökségünk szükség esetén támogatást nyújt a javasolt változtatások megvalósításában és az eredmények nyomon követésében.
Szakértő csapatunk, külső szemként segít elemezni és megérteni a vállalkozás jelenlegi helyzetét, erre alapozva pedig megtervezni a jövőbeni marketing célú stratégiai lépéseket.