Mit jelent a marketing audit?

A marketing audit egy független és átfogó vizsgálat a vállalkozás marketing céljairól, stratégiájáról és tevékenységéről.

Célja, hogy azonosítsa a cég marketing tevékenységének korábbi és aktuális teljesítményét, erősségeit, hiányosságait és gyengeségeit, valamint felismerje a lehetőségeket és veszélyeket.

A marketing audit rendszerint magában foglalja a belső marketing stratégiák és taktikák, valamint a külső piaci környezet elemzését.

Az audit abban az esetben szolgálja a cég érdekeit, ha hiteles és független. Nem befolyásolhatják sem a vizsgált vállalkozás tagjai, sem pedig a velük együtt dolgozó szakemberek (ügynökségek, külsősök stb.).

A marketing audit azonban nem csupán hibakereső folyamat. Az audit során külső szemként tudjuk felmérni a vállalkozás marketing stratégiájának jelenlegi működését, és az online megjelenésének minőségét.

A marketing audit segít megérteni a jelenlegi marketing helyzetet, azonosítani a lehetőségeket, és jobb eredményeket biztosítani.

Mikor lehet szüksége egy vállalkozásnak marketing auditra?

Stratégiai tervezés

Egy cégnek marketing auditra lehet szüksége, amikor új marketing stratégiát tervez, hogy felmérje, hogy a stratégia összhangban van a piaci környezettel.

Változás a piacon

Ha a piaci környezetben jelentős változások történnek: például új versenytárs megjelenése, a fogyasztói magatartás változása, a gazdasági környezet romlása.

Romló teljesítmény

Ha a vállalkozás marketing teljesítménye nem felel meg a várakozásoknak, akkor a marketing audit segíthet azonosítani a problémákat, és javítani azokat.

Felülvizsgálat

A marketing auditot rendszeresen, például évente érdemes elvégezni, hogy biztosítsa a marketing tevékenységek folyamatos optimalizálását és frissítését.

Milyen eredményre számíthatsz a marketing audit által?

Az audit eredményeként a vállalat képes lesz megfontoltabb döntéseket hozni, fejleszteni, esetleg módosítani a marketing folyamatokon, hogy jobban megfeleljen a piaci kihívásoknak és lehetőségeknek.

Tapasztalataink alapján meg tudjuk erősíteni a jól működő marketing folyamatokat, valamint rá tudunk világítani az esetlegesen javítandó területekre.

A marketing audit részeként átadunk számodra egy írásos jelentést, dokumentációt, amelyben részletezzük a tapasztalt erősségeket, hiányosságokat, és azokat az építő jellegű ötleteket, javaslatokat, és megoldásokat, amelyek alkalmazásával növelhető lesz a marketing tevékenység eredménye.

Lehetőség van egyes területek vizsgálatára is, de a legoptimális, ha minden folyamatot áttekintünk

A marketing audit részei

Üzleti és stratégiai audit

Üzleti helyzetelemzés a vállalkozás aktuális belső és külső helyzetéről SWOT analízis segítségével (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek meghatározása).

Analitika, mérési audit

Megvizsgáljuk a marketing teljesítménymérő eszközöket és adatokat, hogy javítsuk a döntéshozatali folyamatokat, és marketing eredményeket.

Weboldal audit

Átvizsgáljuk a weboldal technikai paramétereit, a felhasználói élményt, a konverziós arányokat, és javaslatokat teszünk a weboldal teljesítményének javítása érdekében.

Online hirdetés audit

Elemezzük online hirdetéseidet, legyen szó Google, Facebook vagy más PPC kampányról, és javaslatot dolgozunk ki a teljesítménynövelésre.

SEO audit

Alaposan megvizsgáljuk a SEO-stratégiádat, hogy növeljük a láthatóságot a keresőmotorokban és több organikus forgalmat generáljunk.

Közösségi megjelenés audit

Átnézzük közösségi média profiljaidat, majd javaslatokat adunk, hogy növekedjen követőid száma és elköteleződése.

Bízd ránk a cég marketing tevékenységének elemzését, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle!

Ismerjük meg egymást!

A marketing audit folyamata

Ajánlatkérés

Vedd fel velünk a kapcsolatot! Mutasd be röviden a vállalkozást, írd le a problémákat, amire megoldást keresel, és a kitűzött céljaidat.

Bemutatkozó megbeszélés

Kollégáink időpontot egyeztetnek veled egy kb. 30 perces online konzultációra, hogy megismerkedjünk, és jobb rálátásunk legyen a feladatra.

Audit ajánlatadás

Az átküldött információk, és az első megbeszélés alapján elkészítjük az ajánlatot, amely tartalmazza az audit költségeit, időkeretét és főbb lépéseit.

Konzultáció

A szerződéskötést egy 1-1,5 órás konzultáció követi, hogy még jobban megismerjük a kivizsgálandó területeket és célokat.

Adatgyűjtés

Kollégáink összegyűjtik a szükséges adatokat az audit elvégzéséhez, beleértve a belső marketing, a piaci, és a versenytársak adatait.

Elemzés

Szakértő csapatunk elemzi az összegyűjtött adatokat, hogy azonosítsuk a marketing tevékenység erősségeit, és gyengeségeit.

Jelentés készítés

Összeállítjuk az audit eredményeit egy átfogó jelentésben, amely magában foglalja a felfedezett tapasztalatokat, és a javaslatokat.

Prezentáció

Egy előre egyeztetett időpontban, egy online meeting alkalmával prezentáljuk az eredményeket, és megvitatjuk hogy a következő lépéseket.

Utánkövetés

Marketing ügynökségünk szükség esetén támogatást nyújt a javasolt változtatások megvalósításában és az eredmények nyomon követésében.

10 fős szakértői csapat, 15 év tapasztalat

Írd meg, miben segíthetünk!

Adatkezelés | ÁSZF

Szakértő csapatunk, külső szemként segít elemezni és megérteni a vállalkozás jelenlegi helyzetét, erre alapozva pedig megtervezni a jövőbeni marketing célú stratégiai lépéseket.

Üzleti tervezés, elemzés

Tovább