moringologo

Vészeld át a szövegírás kezdeti nehézségeit velünk!

Beszélgessünk kicsit a szövegírásról: Mitől lesz egy szöveg élvezetes és minőségi, és mitől fog az olvasód átugrani a megírt cikken?

Jó és rossz szöveg között az alapvető különbség a szerkesztés átgondoltsága.
Nem probléma, ha az első vázlatod a közel sincsen kész formában, ezekkel a lépésekkel közzétehetővé lehet varázsolni.

Nézzünk most meg együtt néhány szempontot, amit érdemes figyelembe venni írás közben!

Kezdésképpen meg kell fogalmaznod a kommunikáció elindításának miértjét.

Fontos, hogy az olvasónak egyből látnia kell, hogy mit adsz a figyelméért cserébe. Ha ez nem teljesül, akkor nagy esély van rá, hogy későbbre halasztja az olvasást, vagy teljesen el is felejti.
Ha kitaláltad, hogy milyen felütéssel tudod megszerezni a figyelmet, akkor a headlineod már készen is van!

A következő lépésben ki kell találnod, hogy mi a fő üzeneted az olvasó felé.
Tartsd szem előtt, hogy ennek az átadására kevés időd van, így ez a rész sem lehet túl hosszú. Ha ezen túljut az olvasó, akkor jó esélyed van arra, hogy az egész szöveget elolvassa.
Hiszen Te is itt vagy még, nem igaz?

Az írás további részének kell, hogy legyen egy jól követehető logikai íve, ami a konverzió megnevezéséig vezet.

Sajnos erre nincsen kész recept, mivel ez függ a hossztól, a termék típusától és a célközönségtől is. 
Ettől függetlenül a legjobb tanács, amit tudunk adni, az az, hogy többször olvasd el a szöveget, lektoráltasd kollegákkal és kérd ki a véleményüket!

Egy rövidebb szöveg esetében kicsi a mozgástered, így minden mondatnak következnie kell az előzőből.

Ha egy részletnél úgy érzed, hogy kicsit lóg a levegőben, akkor inkább írd át vagy húzd ki, mert az olvasó is érezni fogja a folyamatosság megtörését.
Jó módszer a kontinuitás megtartására az, ha az egyik mondat felvet valamit, a következő pedig válaszol rá, vagy egy részét jobban kifejti.

Használj példákat, vess fel problémákat, ejtsd gondolkozóba az olvasót! Az üzeneted nem egy nagy tömbnyi szöveg, hanem egy jól tagolható folyamata kijelentéseknek, kérdéseknek és ezekből következő konklúzióknak.

Ha ezeket a nézőpontokat figyelembe véve elkészültél egy szövegvázlattal, akkor el is tudod kezdeni a végső megjelenés kialakítását.

Az első lépés a stratégiai szerkesztés. Itt kell kialakítani a bekezdések végső sorrendjét, létrehozni a szövegkohéziót.
A stílus felülvizsgálata a következő pont, ahol maguknak a mondatoknak a szerkesztettségét kell megnézni.
Végül, de nem utolsó sorban betűről betűre haladva kell az összes elütést, vessző- és nyelvtani hibát javítani.

Egy jól megírt szöveg végigvezeti az olvasót a megfogalmazott gondolatfolyamon úgy, hogy közben nem húzza az időt, nem tukmál és nem akar rámenősen meggyőzni semmiről.
Optimális esetben az olvasó végül úgy érzi, hogy rávilágítottál egy olyan problémára, amit Ő eddig észre sem vett, és még megoldást is kínáltál rá egy olvasáson belül.

Reméljük, hogy ezzel az útmutatóval segíteni tudunk Neked átlendülni a kezdeti nehézségeken, viszont, ha úgy érzed, hogy már ez, a kezdeti szakasz is túlzottan sok időt venne el a többi feladatodtól, akkor bátran írj nekünk, elkészítjük a tartalmaidat!

Vészeld át a szövegírás kezdeti nehézségeit velünk!

Ötletekben határ a csillagos ég.

Egyedi ajánlatot szeretnék.


Adatvédelmi szabályzat | ÁSZF