moringologo

Tartalommarketing a vásárlóval karöltve: mítosz, vagy létezik?

Legyen bármennyire hasznos a terméked vagy szolgáltatásod, erről a vevőt meggyőzni egyedül kevés vagy. Lehet, hogy ez most érzékenyen érint, de kifejtjük, hogy ez miért van így.

Biztosan találkoztál már olyan helyzettel, amikor teszem azt, egy étterem az egekig magasztalta magát a saját felületein, belépve viszont nem az oldalukon látható élmény fogadott. Pontosan ez az oka annak, hogy az öndicsérés kontraproduktív folyamattá alakulhat.

Felvetődik a kérdés, hogy akkor mit lehet és mit nem lehet tenni azért, hogy elhiggyék: a Te terméked TÉNYLEG értéket képvisel.
A salesorientált reklámok és fizetett hirdetések megítélése a létrejöttük óta ambivalens, mivel a közönség érzi, hogy az egyértelmű cél a meggyőzésükkel való pénzszerzés. Ezzel semmi probléma nincsen, de finoman kell bánni ezek mennyiségével. Ha egy oldalon kizárólag az értékesítésre törekvő tartalmak vannak, az bizalmatlanságot kelt, kell mögé a megerősítés.
Ha pedig kritikusan állunk minden, a vállalkozás által saját célra készített anyaghoz, akkor ki tudhat minket meggyőzni?

Egy másik olyan vásárló, mint mi.

A teljesség igénye nélkül felsorolunk most pár olyan dolgot, ami motiválóbb, mint a fizetett tartalom:

  • Nem sales tartalmú post alatti kommentek
  • Saját játékok létrehozása
  • Baráti, családi vélemények, általuk megosztott tartalmak
  • Értékelések az oldalon belül
  • Más felületen, mint például szakmai blogon való szereplés

A listát pedig folytathatnánk még, de biztosak vagyunk benne, hogy már érted, hogy miről van szó.
Az, hogy minőségi tartalmakat gyártasz, az a sikernek csak az egyik fele. A másik fele a követőidnek a folyamatokba való bevonása, amihez számos eszköz áll rendelkezésedre a közösségi média felületein.

Legyen minden postod kommentelhető és megosztható, még ha az elsődleges célod nem is a megosztás. Lépj kapcsolatba a vevőkkel, válaszolj néhány kommentre, legyél látható a számukra. Egy az oldalt kezelő, láthatatlan szellem nem vonz be vásárlót, kezeld élő személyként az oldaladat!

Első, és legegyszerűbb az értékelésre való buzdítás. Az sem baj, ha véletlenül negatívat kapsz, mindjárt le is írjuk, hogy miért!

Sokan akkor is egyből a negatívokra ugranak, ha akár több száz pozitív értékelést látnak is. Hogy miért? Egy rossz értékelésnek sokkal nagyon hírértéke van, hogy n+1 jónak.
Ilyenek vagyunk, ha 1% esély is van rossz élményre, arról az ember tudni akar.

Ha viszont ezeknél hatékony panaszkezelést alkalmazol, akkor a törődést fogják látni, és a végső konklúzió az lesz, hogy egy baki becsúszott, mindenkivel megesik, cserébe korrigálod a helyzetet.
Ez pedig az egyik legfontosabb üzenet, amit magadról átadhatsz.

Ehhez részben kapcsolódik a gamifikáció, másnéven a játékosítás is. Ha a játék feltételeinek teljesítéséért jutalmat ígérsz, akkor a vevő is motivált lesz a reagálásban, Te pedig értékes visszajelzéseket kapsz cserébe.
Win – win szituáció alakul ki, mindenki boldog, és ez az, amit el akarunk érni.

A másik érzés, aminek fontos a létrehozása, az a közösségbe való tartozás.

Kézenfekvő módszer a lelkes rajongó funkció bekapcsolása erre. A név melletti csillag és felirat a kiváltságosság, különlegesség érzését kelti, amit tovább erősíthetsz csak számukra látható tartalmak gyártásával, vagy nekik szóló akciók időnkénti beiktatásával.

Hasonló funkcióval bír ebben az esetben egy chatbot is, melyen személyes üzenetet tudsz a követőidnek küldeni a Messengeren keresztül. Fontos, hogy az első üzeneted megírására szánj időt, mivel ezzel győzöd meg az embert arról, hogy rákattintson a feliratkozás gombra.

Ha ez sikerült, akkor innentől küldhetsz üzeneteket új termékekről, akciókról, bármiről. Érdemes kipróbálni a chatbot feliratkozóknak szóló akciókat is, mivel így terjedni kezd a feliratkozásért való jutalmazás ténye, ami további feliratkozókat generál, akiknek könnyedén ki tudod küldeni az akcióidat.

Ha a terméked vagy szolgáltatásod természete engedi, akkor vond be a fejlesztésbe a követőidet!
Lehet itt szól névadási játékról, challangekről, vagy versenyről, amiben ők állíthatnak össze új terméket vagy változtathatnak már meglévőn, a visszhang mindig pozitív lesz, mivel kikérted a véleményüket, így a csapat részének érzik magukat.

A végére hagytuk a legerősebb fegyvert: a követők saját gyártású tartalmait. 

Ezt legkönnyebben úgy tudod ösztönözni, ha az Ő saját képeiket versenyezteted meg egymással. A kép megosztásakor használniuk kell a márkád saját hashtagét, majd a legtöbb likeot kapó kép készítője lesz a nyertes.

Fontos emlékezni viszont, hogy ha fel akarod a saját felületeden használni bármelyik így készült tartalmat, arról engedélyt kell kérned a készítőtől!

Egy szó, mint száz: a külső tartalmak megszületésének ösztönzése ugyanolyan fontos, mint a sajátok készítése, ezek motiválása és követése viszont időigényes. Ha úgy érzed, hogy Neked a cég vezetése mellett erre már nincsen kapacitásod, akkor keress minket bizalommal, kérj ajánlatot ezen a linken!

Tartalommarketing a vásárlóval karöltve: mítosz, vagy létezik?

Ötletekben határ a csillagos ég.

Egyedi ajánlatot szeretnék.


Adatvédelmi szabályzat | ÁSZF