Négy sokkolóan jó pont a tartalomsokk ellen

Ömlik az emberre a tartalom, a világ pedig rohan mellette. Hogyan tudod mégis elérni, hogy a célcsoportod felfigyeljen Rád?

A problémának rengeteg megnevezése létezik, a legkifejezőbbnek mi a tartalomsokkot tartjuk. Ez elmond mindent, ami fontos lehet a témában: milliónyi információ feldolgozására kényszerítjük magunkat, ami mentálisan olyan megterhelő lehet, hogy egyszerűen inkább mindent ignorálunk.

Szerencsére felhasználás közben automatikus szűrőnk alakul ki, ami szelektál a beérkező adatok relevanciája alapján.

Ha megtalálsz olyan szempontokat, amik szerepelnek a célcsoportod szűrőjében, akkor elkezdenek felfigyelni Rád. Ezt persze nem könnyű elérni, így összeszedtünk néhány iránymutató gondolatot, ami segíthet a munkádban.

Magad helyett az olvasónak írj!
Mérlegeld, hogy milyen típusú szöveget ért meg a célközönség: új vevőkhöz, vagy szakértőkhöz szólsz? Ez kell, hogy megadja az alaphangot a fogalmazáshoz.

A termék dicsérete jól hangzik, de nem ez az, ami el fogja adni. A vásárlási döntéseinket nagyrészt érzelmi alapon hozzuk meg, keress fájdalompontokat, vázolj fel egy helyzetet, amit a Te terméked megold. Érzelmi alapon a memória is jobban működik, a tények túlságosan szárazak ahhoz, hogy hatékonyak legyenek.


Folyamatosan erősítsd a mondanivalódat!
A szövegnek csak egy pontja a mondanivaló kifejtése, az ötlet hatékonyságáról meg is kell győzni az olvasót. Ha a felvázolt probléma specifikus, akkor bentről indulj kifelé, folyamatosan bővítsd azt, hogy milyen hatása van a helyzetnek.

Egy csavarkulcs nem egy egyszerű, funkcionális szerszám, hanem az otthoni biztonságérzet alapja, egy telefontok nemcsak megvédi a készüléket, hanem egy kiegészítő, ami kifejezi a személyiségedet!
Fontos, hogy ez a szöveg elején és végén legyen a leghangsúlyosabb, a törzsszöveg középrésze általában elfelejtődik, fókuszálj a bekezdésre és befejezésre!

Hozz létre kapcsolódási pontot analógiák használatával!
Nincsen erősebb kapocs egy szöveghez, mint az, ha már mi is átéltük a benne leírtakat. Egy szituáció vagy kép könnyen felidézi ezeket az emlékeket, ami, ha rossz, akkor megoldás keresését ösztönzi, ha jó, akkor pedig újra át akarjuk élni.

Törekedj a tömörségre!
A szöveg tökéletes, a CTA a végén szuper, a landing oldal pedig pazar, a konverzió mégsem jelenik meg. Mi lehet a probléma? Valószínűleg az, hogy a szöveg hosszát látva legtöbben az ignorálása mellett döntenek és nem is látják azt, hogy mit kínálsz nekik.

Ügyesen megelőzhető ez egy erős cím és alcím kombinációjával, aminek az elolvasása után kialakul a szükségérzet a szövegben lévő válaszok megtudására.

Ha azt akarod, hogy kitűnjön a cikked a tömegből, akkor rengeteget kell gyakorolni és tesztelni, ez nem kérdés. Ha Neked viszont erre nincsen időd, akkor bízd ránk a probléma megoldását, mi már végigjártuk ezt az utat!

Négy sokkolóan jó pont a tartalomsokk ellen