Kinek? Mit? Érj végre célba hírleveleddel!

A hatékony hírlevél marketing sikerének kulcsa a célcsoport precíz meghatározása és szegmentálása.

Kedves Olvasó! Üdvözlünk blogunkon!

Emlékszel a hírlevéltervezésről szóló előző blogbejegyzésünkre? Ott álltunk meg, ahol a hírlevélkészítés személyre szabása kezdődik. Miért fontos ez? Egy kutatás szerint a személyre szabott hírlevelek akár 58%-kal is növelhetik a vállalkozások ROI-ját. Ezért ma arról beszélünk, hogyan gyűjthetsz adatokat és szegmentálhatod célcsoportodat, hogy hírleveled ne csak a címzett postafiókjába érkezzen meg, hanem valódi érdeklődést és elkötelezettséget is generáljon. 


Hogyan építhetsz fel pontos képet a célközönségedről?

Egy erős hírlevél-stratégia a releváns adatok mélyreható elemzésén alapul. Három kulcsfontosságú adatforrásból tudsz információkat gyűjteni:

Regisztrációs adatok: A legfontosabb információk, mint a nevek és e-mail címek, a regisztráció során kérhetők el az ügyfelektől. Ezt könnyen kivitelezheted a weboldalad "Iratkozz fel hírlevelünkre" felületén keresztül, vagy akár pop-up-okat is használhatsz, amikor különleges ajánlatokat kínálsz. 

Webes viselkedési adatok: A felhasználói viselkedés nyomon követése a weboldaladon értékes betekintést adhat a látogatók vásárlási szokásaiba. A Google Analytics használatával képet kaphatsz arról, mely oldalakat, termékeket, vagy tartalmakat keresik leginkább a felhasználóid, és mennyi időt töltenek az oldaladon. Ezek az adatok segítenek feltárni a felhasználók érdeklődési területeit és vásárlási szokásaikat.

Tranzakciós adatok: Az ügyfelek vásárlási adatai kincsesbányát jelentenek a preferenciák és vásárlási szokások megértéséhez. Elemzésre érdemes információk az alábbiak: az átlagos kosárérték, a vásárlások gyakorisága, a legkeresettebb termékek és az elhagyott kosarak.



Határozd meg a célcsoportot, és küldj nekik személyre szabott üzenetet

Az ügyfélközpontú marketinghez a célcsoportod gondos definiálása elengedhetetlen. Nem elég csak demográfiai adatokat felhasználni, figyelned kell viselkedési mintázatokra is. Már begyűjtött adatok alapján a tartalmaid személyre szabása akár 20%-kal növelheti a felhasználói elkötelezettséget. Hogyan érheted ezt el? Az automatizált hírlevél rendszerek a segítségedre lehetnek, amelyek dinamikus, egyéni jellemzőkre szabott tartalmat generálnak. Ezzel nem csak a hagyományos, általános üzeneteket vered, de a vásárlási hajlandóságot is akár 26%-kal emelheted.



Válaszd a szakértelmet!

Mi a Moringo-nál számos partnerünknek nyújtunk segítséget hírlevél kampányok tervezésében és kivitelezésében. A szegmentálás és a testreszabott tartalom létrehozása terén kiemelkedő szakértelmet kínálunk ügyfeleink számára, hogy hatékony és eredményes hírlevélkampányokkal növeljük az értékesítésüket és a vásárlók bizalmát.

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Ne feledd! Az e-mail marketing egy összetett folyamat! A célcsoport szegmentálása csupán az első lépés a kampány kivitelezésében! Tarts velünk következő blogunkban is, ahol a hírlevélkészítés tartalmi elemeiről rántjuk le a leplet!

Kövess minket Facebook, és LinkedIn oldalainkon, és értesülj elsők között legfrissebb tartalmainkról! 


Tovább olvasnál? Nézd meg korábbi blogcikkeink!



Kinek? Mit? Érj végre célba hírleveleddel!