moringologo

Mik a legújabb Insta trendek 2020-ban?

Mindenki tudja, hogy az Instagram fontos és hasznos, de honnan tudjuk, hogy milyen irányba induljunk el? Merre tart a felület fejlődése?
Tippek és tanácsok a cikkben!


A következő pár percben megpróbáljuk összeszedni, hogy mik történnek most és mik történtek korábban:

Valószínűleg már hallottál róla, de ha mégsem, akkor most szólunk: az Instagramos likevadászat korának végét éljük jelenleg, mivel az oldal el fogja rejteni a külső megtekintők elől ezek számát. Egyelőre csak néhány, a tesztelésre kiválasztott országban működik ez a funkció, viszont a visszajelzések mindenhonnan nagyon pozitívok.
Hogyan fog ez viszont érinteni minket, tartalomgyártókat?
A válasz szerintünk az, hogy kifejezetten pozitívan. A követőkért folytatott harc fegyvere innentől nem a likeok száma, hanem a tartalom minősége lesz.
Természetesen Te, mint a post készítője meg tudod nézni ezt az adatot, de kifelé nem tudod kommunikálni a bizalom megelőlegezésére. Fontos információ, hogy a képre ránézve Te sem fogod az adatokat látni, bele kell majd valószínűleg kattintani a likolók listájába!
A külső szemlélőtől elvesz az oldal egy könnyen használható mankót, és kicsit egyedül hagyja a sötétben, hogy újra megtanuljon ebben a térben mozogni.

Az influenszer szó kicsit elhasználódott. Azok, akik életvitelszerűen foglalkoznak a szegmensben való jelenléttel és nagyra nőttek, sok esetben hitelüket vesztették a közönség előtt, mivel rengeteg különböző kampányban vettek részt az évek alatt.
Itt jönnek be a képbe a mikroinfluenszerek.
Velük könnyebb egyeztetni és hosszú távon dolgozni, mint egy nagy névvel, követőik pedig bíznak a véleményükben. Sok esetben azért nem emelkedtek fel a sokat hallott nevek közé, mivel nem akarnak a saját véleményükön kívül eső témában kommunikálni.
Követőik tábora a stílusuk és közölt tartalmaik miatt erős, viszont szűk metszet érdekli őket, így a megfelelő partner felkutatása időbe telik, de megéri.
Ki tudja, lehet, hogy közülük kerül majd ki a márkád új nagykövete?

Az elmúlt időszakban a tökéletességig csiszolt, szerkesztett feedek voltak az Instagram vezető jellegzetességei, de ez kezd változni. Nem mondjuk, hogy változtasd meg a mostani stílusodat, ha működik, viszont érdemes lehet elgondolkoznod azon, hogy életközeli tartalmakat is közölj.
Értjük itt azt, hogy mindennapi témájú képekkel közelebbi viszonyt alakíthatsz ki a követőiddel. Ha sikerült jól implikálnod ezeket a stratégiádba, akkor a követőid tábora személyesen, érzelmileg közelebbinek fogja érezni az oldalt magához, mint korábban.

CSR (Corporate social responsibility – társadalmi felelősségvállalás) jellegű tartalmak KELLENEK. Kész, pont, ez tény.
El kell döntened, hogy milyen ügy mögé tudsz őszintén beállni, és ezt fel is kell vállalnod a kommunikációdban.
A tökéletes arány a 7-3 témák szempontjából: 7 nem salesre jut 3 sales.
A nem sales itt bármire érthető, lehet – sőt, kell is – a vállalkozáshoz kapcsolódó tartalomnak lennie benne, de a csr tartalmak nagyban színesíthetik a tartalmaid palettáját.
És egyébként is, ha van egy véleményed, akkor miért ne közölnéd? Lehet, hogy veszítesz vele néhány követőt eleinte, de amint megtalálja az üzeneted a gondolattal egyetértők csoportját egy nagy, erős és lojális bázist alakíthatsz ki velük.
A lényeg viszont az őszinteség. Bármennyire jól hangzik megtalálni és fájdalompontként azonosítani egy témát, amiről tudod, hogy a követőidet érdekli, ha Te nem értesz vele egyet, akkor ezt ők is érezni fogják.

2019-ben hatalmasat fejlődött a tik-tok. Egyelőre érdemes velük is dolgozni, ha a célcsoport korban illik hozzá, de valószínűleg az Instagram be fog építeni egy tiktok jellegű funkciót, lehet, hogy sztoriba.
Hasonló jellegű fejlesztése az Instagramnak az IGTV bevezetése. Nem titkolt céljuk ezzel a Youtube konkurenciájának létrehozása, amit jelenleg még nem értek el, viszont nagyon erősen fejlődik ez a szegmens is. Érdemes lehet videós tartalmak gyártása ide, mivel a videók fogyasztásának aránya kiugróan magas.

Hogy ezekből a jövendölésekből mennyi és hogyan fog beteljesülni, azt a közeli jövőben meglátjuk. Addig is, ha nem akarsz várni a változásokra, a jelenlegi trendeket pedig nem ismered, akkor keress minket egyedi ajánlat kérésével!

Mik a legújabb Insta trendek 2020-ban?

Ötletekben határ a csillagos ég.

Egyedi ajánlatot szeretnék.


Adatvédelmi szabályzat | ÁSZF