moringologo

5 pont a csillagos 5-ös blogposztért!

Ahhoz, hogy valaki felkészülés és tanulás nélkül megírja a tökéletes posztot boszorkányos ügyességre van szükség. Sokan állítják, hogy rendelkeznek ezzel az erővel, de hidd el, hogy ők is voltak kezdők, és valószínűleg ők is éppen ezeket a pontokat fogalmazták meg magukban!

Ha még nem jutottál el a saját pontjaid megfogalmazásáig, akkor mindenképpen olvass tovább, mert valószínűleg a formálódó gondolataidat fogod látni mondatokba öntve!

  • Helyezd magadat az olvasód pozíciójába!

Anélkül, hogy ráhangolódnál a témára és megpróbálnád az olvasó szempontjából nézni azt, nem lehet hatékonyan írni.
Értjük, hogy Te tisztában vagy a terméked vagy szolgáltatásod előnyeivel és erősségeivel, és Téged egy ezekről készített felsorolás is meggyőzne, de az olvasót nem fogja.

Mindig tudnod kell, hogy kinek szánod a cikket: a szakma többi szakértőjével akarsz diskurzust folytatni, esetleg új vevőket szeretnél meggyőzni?

Gondold át, hogy adott helyzetben Téged mi tud, mi szokott meggyőzni, mérlegeld a helyzetedet és eszerint fogalmazd meg az üzenetet!

  • Szánj időt a headline kitalálására!

Biztos vagyok benne, hogy Veled is történt már olyan, hogy valamit meg sem néztél egy sablonos cím miatt.

Lehetséges, hogy egy elképesztően értékes tartalmat szalasztottál el ezzel, ezt már soha nem fogod megtudni.
Esetünkben pontosan ez a lényeg: lehet bármennyire zseniális az anyag, ha a headline nem nyeri meg az olvasó figyelmét. Szép gondolat, hogy ne a borítójáról ítéljünk meg egy könyvet, de ne legyünk álszentek, mindannyian hajlamosak vagyunk erre.

  • Az első bekezdésnek ütősnek kell lennie.

Ha kattintottak és elkezdtek olvasni, az már egy apró siker.

A következő lépés a konverzió felé az első pár mondatban rejlik. Ha itt olyan felütéssel találkozik valaki, amihez hasonlót már máshol olvasott, akkor nagy eséllyel nem fogja a cikket folytatni.

Van, hogy a sablonok segítik a munkafolyamatokat, de ez nem az a helyzet, legyél kreatív és merj újítani!

Ha már a bátorságról esett szó, említsük itt meg az erős fogalmazástól való félelmet. Teljesen természetes, hogy az ember tart a kemény állításoktól, mert könnyű beléjük kötni. Mi azt mondjuk, hogy nem kell tőlük tartani, merd vállalni a véleményedet, ha pedig kirobban belőle egy beszélgetés, az még jobb!

  • Tartsd észben, hogy a figyelem kincs, ne feszítsd túl a határait!

Blogokról, közösségi médiáról, egyszóval az internetről beszélünk.

Az ember görget, ha valami felkelti a figyelmét kattint, belekezd, ha viszont látja, hogy a görgő túl sokat tudna csúszni lefelé vissza is lép az olvasástól.

Írj tömören, az olvasó érdeklődésének felcsigázása nem mindig hatékony stratégia. Ha mégis úgy érzed, hogy sok a mondanivalód, akkor törekedj a minél jobb tagolásra és használj szemléltető képeket is!

  • És végül, de nem utolsósorban: zárd le!

Eljutottunk arra a pontra, hogy meg kellene fogalmazni, hogy mit akartál közvetíteni a cikk megírásával.

Irányítsd az olvasót, legyen a célod egyértelmű!
Ha a célod az, hogy minél többen olvassák a blogodat és szeressék meg a márkád, akkor érdemes egy elgondolkoztató gondolattal vagy egy nyitott kérdéssel zárni, ami még napokig foglalkoztathatja a megtekintőket!

Utolsó pontunkhoz híven zárjuk is sorainkat. Egy jó blogposzt megírása időt, felkészülést és hangulatot igényel. Teljesen érthető, ha szeretnél megpróbálkozni a feladattal, de ha a munkád többi részének elvégzése jobban megy Neked, mint a blogolás fortélyainak kitanulása, akkor állunk rendelkezésedre, lépj velünk kapcsolatba és tedd fel kérdéseidet a szolgáltatásról!



5 pont a csillagos 5-ös blogposztért!

Ötletekben határ a csillagos ég.

Egyedi ajánlatot szeretnék.


Adatvédelmi szabályzat | ÁSZF