Tanácsok a sikeres webfejlesztéshez

Választ adunk a leggyakoribb kérdésekre, és tanácsokat, melyekkel felkészülhetsz a fejlesztési folyamat nehézségeire.

A weboldal a vállalati kommunikáció egyik megkerülhetetlen alapköve, melynek megfelelő elkészítése rengeteg előkészületet, precizitást igényel. Összegyűjtöttük a fejlesztési folyamat során felmerülő leggyakoribb kérdéseket, mellyel mi is rendszeresen találkozunk projektjeink során. Az általunk bemutatott információ segítségével Te már könnyedén elkerülheted a mindennapokban felmerülő kellemetlen webfejlesztéssel kapcsolatos szituációkat.

A webfejlesztés közel sem az első teendő. Mit kell előtte elvégezned?
Mindenek előtt az első, és talán legfontosabb tennivaló a leendő weboldal céljának meghatározása. Ez lehet kapcsolattartás a vevőkkel, lead generálás, hírlevél feliratkozók gyűjtése, brand építés, csak hogy néhány példát említsünk. El kell tehát dönteni, hogy a weboldal milyen szerepet kap a vállalkozás marketingjében, így a vállalati kommunikációban egyaránt.

Van már létező weboldalad? Használd ki!
Egy használatban lévő weblap számos hasznos információt nyújt a tulajdonosa számára, amelyet fel tud használni az új oldal fejlesztéséhez. Célszerű kiválasztani, hogy mely funkciókkal, elemekkel voltál elégedett a működés során, és min kellene javítani a jövőben. Ez a begyűjtött információ kiváló kiindulási alapot nyújthat a fejlesztés folyamatára nézve.


Nézz körül az interneten, és gyűjts ötleteket!
A világháló a lehetőségek tárháza! Keress, nézelődj, jegyzetelj, hogy minél több ötleted legyen weboldalad megjelenésére. Jegyezd fel azt is, hogy egyes weboldalak miért tetszenek Neked! Ezek az információk az oldal arculati elemeinek elkészítésekor lesznek igazán fontosak. Ha már alapból rendelkezel ilyen elemekkel, akkor ez a folyamat lényegesen meggyorsítható.

Mekkora költségvetés szükséges?
Minden projekt más és más, de még a fejlesztés előtt meg kell hozni a döntést, hogy milyen fejlesztési költségvetés áll rendelkezésre, ugyanis ez az adat határozza meg a lehetőségek körét. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem lehet egy jó weboldalt reális áron elkészíteni, hanem sokkal inkább azt, hogy egy jól átgondolt, valós struktúrát kell felépíteni, hogy reális képet kapj.

De ne feledd, a legolcsóbb megoldás a fejlesztői piacon nem mindig a legjobb! Sőt, nem ritkán hallani, hogy egyes fejlesztők vagy cégek egyik napról a másikra eltűnnek, és soha többé nem éred őket utol. Célszerű olyan cégekkel, személyekkel együtt dolgozni, akik garanciát vállalnak a szerződésben a munkájuk után!

Milyen jellegű tartalmakkal és vizuális elemekkel látnád el oldalad?
Ehhez alapvetően egy jól meghatározott és kiválasztott célcsoportra van szükség, melynek igényére, elvárásaira kell szabni a komplett tartalmat, így a vizuális elemeket is.

A célközönség már önmagában meghatározza, hogy milyen jellegű, rövid vagy hosszú, írásos vagy képes, esetleg videós tartalmakra lesz szükséged, ugyanis a különböző csoportok eltérő fogyasztási szokásokkal rendelkeznek, melyhez igazodnod kell, természetesen a szükséges SEO szempontok figyelembevétele mellett.

Milyen kötelező elemei vannak a weboldalnak?
A GDPR 2018-as életbe lépését követően még jogosabban merül fel ez a kérdés, mint korábban. Három kiemelkedően fontos dolog nélkül jogilag nem létezhet ma már weboldal: Impresszum, Adatkezelési tájékoztató, Általános Szerződési Feltételek. Ezen tájékoztatók tartalmilag rendkívül összetettek, célszerű jogász vagy hozzáértő ügynökség segítségét igénybe venni, hogy a későbbiekben ne legyen velük probléma.

Megvannak a hozzáférések?
A fejlesztési folyamatot rendkívül megnehezíti, ha a már meglévő, és a fejlesztési ciklus során szükséges hozzáférések nincsenek összegyűjtve, esetleg nem is tudjuk, hol keressük őket. Hogy elkerülhető legyen minden ebből adódó későbbi félreértés, nehézség, célszerű a már meglévő elérési adatokat összeírni.

Kommunikálj rendszeresen a fejlesztővel!
Az egyik legnagyobb hiba, amit el lehet követni, hogy nincs meg a szükséges kommunikáció a két fél között. A végeredmény pedig így nem lehet más, mint egy rosszul működő, a megrendelő számára használhatatlan weboldal.

Amint olvashattad a webfejlesztés egy roppant bonyolult folyamat számos kisebb-nagyobb buktatóval, melyek nemcsak, hogy megnyomják a költségvetést, de egy használhatatlan weboldalt eredményezhetnek. Mi a Moringonál segítünk, hogy már az előkészületekkel se legyen problémád, és a végeredménnyel is garantáltan elégedett légy! Ha kérdés merült fel benned, keress minket bizalommal!

Tanácsok a sikeres webfejlesztéshez