Marketing ügynökség vagy saját marketinges?

A döntés a Te kezedben, de jobb ha tudod, miért válassz marketing ügynökséget saját marketinges kollégád mellé. 

Az, hogy vállalkozásod életében milyen döntéseket kell meghoznod, gyakran nem egyszerű. Egy jónak hitt döntés is okozhat számos veszteséget! Ebben a blogban őszintén és nyíltan írunk tapasztalatainkról, meglátásainkról a marketing ügynökség tevékenységével kapcsolatban, és eláruljuk, hogyan hozz jó döntést vállalkozásod jó működése érdekében!

Manapság egyre nagyobb kihívás a cégek számára, hogy megtalálják a megfelelő marketing szakembert, mert bár meghirdetik az állást, de bizony egy idő után észreveszik, hogy hónapok teltek el, a pozíció mégis üres maradt vagy nem megfelelő jelentkezők állnak sorban!

Mi is állhat a háttérben?

Azt leszögezhetjük, hogy szinte minden vállalkozásnak szüksége van marketingre, hogy alkalmazkodni tudjon az aktuális trendekhez, és fel tudja venni a lépést a versenytársakkal is. Ahhoz, hogy ez kivitelezhető legyen, a vállalatnak kommunikálnia kell a fogyasztókkal, meg kell magát ismertetnie új ügyfelekkel, esztétikus, fogyasztóbarát weboldalt kell működtetnie, és ezen feladatok összehangolásához marketing stratégiát kell kialakítania.

Az belátható, hogy mindehhez nem biztos, hogy egyetlen ember szaktudása és ideje elegendő, ezért optimális esetben érdemes egy saját, belsős marketingvezető kollégát alkalmazni, aki átlátja a cég működését, rendelkezik azokkal a belső piaci információkkal, iparági tapasztalattal, ami szükséges a hatékony munkához, a szerteágazó marketing feladatokkal pedig egy ügynökséget megbízni.

Miért válassz marketing ügynökséget?

Amennyiben olyan megoldást keresel vállalkozásod számára, ahol a fentebb említett területek mind le vannak fedve, és mindegyik területnek megvan az illetékes szakértője, akkor érdemes kiszervezni a feladatot egy marketing ügynökség számára, ahol

  • stratéga állítja össze a cég megjelenésével kapcsolatos terveket,

  • webfejlesztő kolléga dolgozik a weboldalt érintő feladatokon,    

  • szakképzett grafikus készíti el a kreatív anyagokat,    

  • szövegíró írja a marketing tartalmakat, illetve    

  • egy teljes csapat áll a cég marketing tevékenysége mögött!

Milyen előnyökkel jár egy külső partnerrel való közös munka?

  1. Hatékony:

Mivel egy teljes szakértői csapat dolgozik egy-egy projekten, így akár 5-6 szakterület átfogó ismerete is összeadódik a közös munka során, ami nagyban növeli a hatékonyságot, szakmaiságot, ami egyetlen kollégától irreális elvárás lenne.

  1. Folyamatos:

A folyamatos munkavégzés garantált, hiszen a több főből álló csapat biztonságot nyújthat a cég számára olyan értelemben is, hogy egy betegség vagy szabadság nem okoz teljes leállást a marketing feladatok kivitelezésénél.

  1. Szakmai tudás:

A marketing világában egy biztos: a változás! Egy ügynökségi csapat pedig folyamatosan képzi magát, követi a legújabb trendeket, és mindezt saját költségén teszi!

  1. Megfelelő eszközök:

Egy szakszerű csapatnak rendelkezésére állnak azok az eszközök, szoftverek, amik a professzionális marketing folyamatokhoz szükségesek (grafikai program, webfejlesztés során használt szoftverek, analitikai eszközök stb.) így együttműködő partnereinknek nem kell számolni ezekkel a folyamatos kiadásokkal.

  1. Költséghatékony:

Egy átlagos együttműködési csomag havidíja jóval kedvezőbb, mint 4-5 alkalmazott havi bérköltsége!

Ne feledd: a döntés a Te kezedben!

Vedd figyelembe azt, hogy mennyire tudod felvenni a lépést a folyamatosan változó trendekkel, mennyire elegendő az az idő, amit belefektetsz vállalkozásod marketing feladataiba, és azt is, hogy milyen szinten tudsz kommunikálni fogyasztóiddal.

Mi a Moringonál minden nap azon dolgozunk, hogy szakértő marketing csapatunkkal naprakész tudással biztosítjuk mindazt a háttértudást, ami egy vállalkozás összehangolt, jó működéséhez szükséges!

Ha kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Marketing ügynökség vagy saját marketinges?