Marketing stratégia, alaprajz a marketinghez

A marketing stratégiára mi úgy tekintünk, mint házépítésnél az alaprajzra. Alapok nélkül nem építkezünk.

Ha ez az alaprajzunk ugyanis gondosan kidolgozott, akkor utána elkezdhetjük "építgetni a házat, felhúzhatjuk a falakat, kiválaszthatjuk a burkolóanyagokat". Vagyis jöhetnek az olyan kivitelezési feladatok, mint weboldal átalakítás, SEO feladatok, közösségi platformok, hirdetések beállítása.

Azonban ehhez csakis akkor szabad nekikezdeni, ha már áll a stabil (ház)alap vagyis pontosan ki van dolgozva a stratégia, mert ha az nincs meg, akkor lehet hogy felhúzunk egy falat, majd utána derül ki, hogy picit arrébb kellett volna tenni vagy vízre lenne szükségünk az egyik helyiségben, de kiderül, hogy nincs vízkiállás, mert nem gondoltunk rá időben.

Ahhoz hogy elkerüljük ezeket a kellemetlenségeket, ahhoz, hogy ne költsünk felesleges pénzt az újratervezésre, először jönnek az alapok, és utána építkezünk.

Természetesen ahogy egy ház sincs kész sosem, itt is szükség lesz folyamatos karbantartásra, felújításra és bármikor jöhet egy nagyobb "szélvihar" (bármilyen gazdasági vagy tőlünk független külső tényező), ami után picit újra kell építkezni, jöhet egy olyan változás is a cég életében, ami miatt “költözni” kell és ezért újra kell gondolni az alapokat is (új üzleti célok, márka újrapozícionálása vagy egy új termék/szolgáltatás), de egy biztos, először mindig alapozunk.

Marketing stratégia, alaprajz a marketinghez